Eindwerk: Michèle Peeters

Michèle Peeters

Pelt

PXL-Education

Onderwijs – Leraar kleuteronderwijs

Hoe kan STEM en procesgericht muzisch BEELDend werken met de focus op kunsteducatie horizontaal samen spelen binnen het themaloos werken bij de oudste kleuters?

Samenvatting: STEM in de kleuterklas is een veel voorkomend begrip, maar wat is dit juist en hoe kan je er als leerkracht op inspelen? Daarbovenop komt de vraag hoe je aan STEM kan werken door te vertrekken vanuit kunsteducatie. Hiervoor deed ik onderzoek naar wat kunsteducatie precies inhoudt en hoe je dit geïntegreerd kan toepassen met STEM. Met mijn onderzoek wil ik aantonen dat samenspel tussen STEM en kunsteducatie mogelijk is en een meerwaarde geeft in de kleuterklas.

e-mailadres: mpeeters93@gmail.com

Stageplaats: Kleuterschool De Robbert
Website stageplaats: https://www.derobbertkleuter.be

Thanks! You've already liked this