Eindwerk: Yinta Truyers

Yinta Truyers

Hechtel-Eksel

PXL-Education

Onderwijs – Leraar kleuteronderwijs

De sociaal-emotionele ontwikkeling in het onthaalonderwijs voor anderstalige nieuwkomers.

Hoe kan ik de sociaal-emotionele ontwikkeling van de anderstalige nieuwkomers van mijn stageklas bevorderen met ondersteunend materiaal om zo bij te dragen aan het welbevinden?

Samenvatting: Anderstalige nieuwkomers zijn een risicogroep op sociaal-emotioneel vlak. Het doel van mijn onderzoek was nieuwe kennis en inzichten verwerven omtrent materiaal dat een meerwaarde kan zijn voor de sociaal-emotionele ontwikkeling om zo het welbevinden van de AN in mijn klas te stimuleren. Ik creƫerde (nieuwe) materialen gebaseerd op bestaande materialen met de focus op de ik-, jij- en wij-competenties. Mijn verwachtingen lagen hoog. Wil je meer weten? Neem gerust een kijkje in mijn bachelorproef.

Stageplaats: Corneliusschool – Vestiging Clementiaanschool
Website stageplaats: https://www.corneliusschool.be/#!

Plaats jouw 'Like'
Thanks! You've already liked this